Μικρά και φυσιολογικά προβλήματα κατά την εγκυμοσύνη

Το ευχάριστο γεγονός ότι περιμένετε το παιδάκι σας, σας γεμίζει με χαρά και πολλά υπέροχα συναισθήματα. Ταυτόχρονα, είναι φυσικό  να αισθάνεστε ανυπομονησία, περιέργεια και αγωνία για αυτή την ιδιαίτερη περίοδο των εννέα μηνών. Ο οργανισμός σας μπαίνει σε μια περίοδο αυξημένων απαιτήσεων και μέσα στην ευχάριστη αυτή ατμόσφαιρα, ίσως ανησυχείτε ότι κάποια πράγματα θα σας δυσκολέψουν.

Αυτό δεν είναι ψέμα, καθώς όλοι καταλαβαίνουμε πως υπάρχει σημαντική δυσκολία, για παράδειγμα, να κουβαλάει κάποιος στην κοιλιά του άλλα δέκα κιλά στα καλά καθούμενα και οι διάφορες αλλαγές στον οργανισμό σας δεν θα σας αφήσουν ανεπηρέαστη. Αυτό, όμως, που θα πρέπει να κάνετε, είναι να είστε ήρεμη, να συνεργάζεστε με τον γυναικολόγο σας και να μοιράζεστε μαζί του τις ανησυχίες σας και φυσικά, να μοιράζεστε τα συναισθήματά σας με τον σύντροφό σας και τους ανθρώπους γύρω σας. Όλοι καταλαβαίνουν πως ζείτε κάτι πρωτόγνωρο και θα σας βοηθήσουν. Εφόσον ο γιατρός σας σάς καθησυχάζει πως όλα πηγαίνουν καλά, σκεφτείτε ότι τα διάφορα μικροπροβλήματα της εγκυμοσύνης θα εξαφανιστούν μετά τον τοκετό και πως τότε θα είστε τόσο απασχολημένη με το μικρό σας μωράκι, που θα έχετε ξεχάσει τελείως ό,τι σας ταλαιπώρησε λιγάκι τους προηγούμενους μήνες.

 

Τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσετε μπορεί να είναι τα εξής:

 

Ναυτία
Ναυτία και εμετός εμφανίζονται κατά το πρώτο τρίμηνο και μπορεί να τα νιώσετε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Συνήθως υποχωρούν όταν μπείτε στο δεύτερο τρίμηνο κύησης. Δεν είναι πλήρως αποδεδειγμένες οι αιτίες τους, ούτε και γιατί συμβαίνουν σε κάποιες γυναίκες και όχι σε όλες. Μπορείτε να δείτε ποιά φαγητά επιδεινώνουν την κατάσταση και να προτιμάτε περισσότερο τις στερεές τροφές. Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να τρέφεστε ισορροπημένα, ώστε να παίρνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Ζαλάδα
Κατά την εγκυμοσύνη, ίσως νιώσετε κάποια ζαλάδα ή αδυναμία. Αυτό μπορεί να προκληθεί από πτώση της πίεσης, εάν π.χ. σηκωθείτε απότομα ή από υπογλυκαιμία. Φροντίστε να μη μένετε για πολλές ώρες χωρίς φαγητό, έχετε μαζί σας 2-3 μπισκοτάκια για τέτοιες στιγμές και πίνετε άφθονα υγρά. Μπορεί να μην χρειάζεται να τρώτε για δύο, όπως έλεγαν παλιά, αλλά μην ξεχνάτε ότι ο οργανισμός σας εργάζεται σκληρά και έχει αυξημένες ανάγκες.

Κράμπες και πρήξιμο
Αρκετές γυναίκες αντιμετωπίζουν κράμπες κατά την εγκυμοσύνη, κυρίως στα πόδια, όπως και πρηξίματα. Δυστυχώς το επιπλέον βάρος και η αυξημένη κυκλοφορία του αίματος επιβαρύνουν τα πόδια σας. Γι’ αυτό θα πρέπει να φροντίζετε να τα ξεκουράζετε όσο μπορείτε, να τα κρατάτε ψηλά, π.χ. ακουμπισμένα σε κάποια καρέκλα και αν έχετε τη δυνατότητα, να τους κάνετε απαλό μασάζ.

Ρινική συμφόρηση
Πρόκειται για συχνό και παροδικό φαινόμενο κατά την εγκυμοσύνη. Για να ανακουφιστείτε, φροντίστε να μην έχετε στο σπίτι σας ξηρή ατμόσφαιρα, για να το πετύχετε αυτό μπορείτε να έχετε στο δωμάτιο μια λεκάνη με βραστό νερό. Χρησιμοποιήστε φυσιολογικό ορό, αλλά κανένα φαρμακευτικό αποσυμφορητικό, εάν δεν συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Προβλήματα πέψης και ξινίλες
Οι ορμόνες σας, σε συνδυασμό με τη μετατόπιση και την πίεση που υφίστανται τα όργανα του πεπτικού σας συστήματος, δεν διευκολύνουν τόσο την πέψη των γευμάτων σας. Εάν ταλαιπωρείστε από ξινίλες και δυσπεψίες, προσαρμόστε το διαιτολόγιό σας, αφήνοντας έξω τα φαγητά που χειροτερεύουν την κατάσταση. Συχνά αυτά είναι τηγανιτά, σάλτσες, καρυκεύματα, κρεμμύδι, πορτοκαλάδα κτλ. Το καλύτερο είναι να τρώτε μικρές ποσότητες και συχνά, αποφεύγοντας τις μεγάλες ποσότητες, ιδιαίτερα στο βραδινό σας. Ίσως σας βοηθήσει να έχετε μαζί σας λίγες φρυγανιές, ενώ μπορείτε να ρωτήσετε τον γιατρό σας για αντιόξινα σκευάσματα.

Δυσκολία στον ύπνο
Ιδιαίτερα στο τρίτο τρίμηνο που η κοιλίτσα σας έχει μεγαλώσει, ίσως δυσκολεύεστε να βολευτείτε στο κρεβάτι σας και ο ύπνος σας δεν είναι τόσο ξεκούραστος. Συνήθως εξυπηρετεί η πλάγια θέση, ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 2 και 3 μαξιλάρια, ώστε να υποστηρίξετε την κοιλιά και τα πόδια σας για να βρείτε τη θέση που σας κάνει να είστε άνετα.

Πόνοι στη μέση
Πολλές γυναίκες υποφέρουν από πόνους στη μέση και τη σπονδυλική στήλη, ιδιαίτερα σε προχωρημένη εγκυμοσύνη. Στην εγκυμοσύνη, οι σύνδεσμοι και οι αρθρώσεις να χαλαρώνουν για να βοηθήσουν στην απαιτητική διαδικασία του τοκετού. Αυτό, σε συνδυασμό και με το ότι το κέντρο βάρους σας αλλάζει σημαντικά, δημιουργούν αρκετή επιβάρυνση στη μέση και τη σπονδυλική σας στήλη. Τι μπορείτε να κάνετε; Να αποφεύγετε την ορθοστασία για πολλή ώρα, το σταυροπόδι, να αφήσετε για λίγους μήνες τα τακούνια στη ντουλάπα και να υποστηρίζετε με ένα μαξιλάρι τη μέση σας. Κάτι άλλο που θα σας ανακουφίσει πολύ είναι να μπείτε στην μπανιέρα με νερό ή ακόμα καλύτερα, στην πισίνα ή εάν η εποχή το επιτρέπει, στη θάλασσα. Το νερό θα σηκώσει το βάρος της κοιλιάς σας και θα ανακουφίσει τους μυς και τις αρθρώσεις σας θεαματικά.

 

 

  

Διαβάστε επίσης...