Αρχική σελίδα Οικογένεια Σχέσεις Τα οφέλη μαθησιακών ομάδων για γονείς μαζί με τα παιδιά τους

Τα οφέλη μαθησιακών ομάδων για γονείς μαζί με τα παιδιά τους

Οι ομάδες νηπίων μαζί με τους γονείς τους είναι ήδη πολύ διαδεδομένες στο εξωτερικό και αφορούν όλους τους τομείς, όπως γυμναστική, κολύμβηση, ζωγραφική, μουσική, δημιουργικό παιχνίδι κ.α. Στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να κάνουν τα πρώτα δειλά τους βήματα, κυρίως στον τομέα της μουσικής και της άθλησης. 

Οι μαθησιακές ομάδες και τα βιωματικά εργαστήρια για γονείς και παιδιά μπορούν να βοηθήσουν πολύ στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και την ένταξή του σε ομάδα. Η συμμετοχή σε τέτοιες ομάδες βοηθά πάρα πολύ, είτε έχουμε να κάνουμε με ένα «εύκολο», είτε ένα πιο «δύσκολο» παιδί. Ας δούμε παρακάτω πώς λειτουργεί αυτό.

Στις ομάδες αυτές, οι γονείς και τα παιδιά μπαίνουν σε ένα δομημένο πρόγραμμα και περιβάλλον, όπου όλα κατευθύνονται από ειδικευμένο παιδαγωγό. Το μόνο που μένει συνεπώς, είναι οι γονείς να απολαύσουν τη διαδικασία, χωρίς να έχουν άγχος ή ανασφάλεια για το τι πρέπει να κάνουν ή αν το κάνουν σωστά.

Αποτελούν μια πολύ καλή ευκαιρία για τους γονείς με ιδιαίτερα φορτωμένη καθημερινότητα, αφού ο χρόνος αυτός είναι προγραμματισμένα αφιερωμένος στα παιδιά τους, γεγονός που τους βοηθά να χαλαρώσουν και να συμμετάσχουν χωρίς έννοια για οτιδήποτε άλλο. Έτσι, μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά τους ποιοτικό χρόνο, χωρίς ενοχές.

Μέσα από τις ομάδες αυτές, δίνεται στους γονείς η ευκαιρία να γίνουν παρατηρητές του παιδιού, δηλαδή πώς συμπεριφέρεται το παιδί τους μέσα σε μία ομάδα συνομηλίκων του, να κάνουν τις αναπόφευκτες συγκρίσεις, να διαπιστώσουν τα αδύνατα και τα δυνατά του σημεία και να το γνωρίσουν μέσα από αυτό. Το θετικό στοιχείο είναι ότι οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν με τον/την παιδαγωγό και τελικά να αποδεχτούν το παιδί τους, παίρνοντας ταυτόχρονα σχετική καθοδήγηση, σχετικά με το τι άλλο μπορούν να κάνουν για να κατευθύνουν το παιδί προς μία πιο επιτυχημένη κοινωνικοποίηση ή για μια διόρθωση μη αποδεκτών συμπεριφορών μέσα στην ομάδα.

Επίσης πολύ σημαντικό, είναι ότι οι γονείς έχουν έτσι τη μοναδική ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά και να εμπλακούν οι ίδιοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάτι που στην ελληνική σχολική πραγματικότητα δεν είναι εφικτό.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο γονιός μαθαίνει να εμπιστεύεται τη δυναμική της ομάδας και το ίδιο το παιδί του και είναι πιο προετοιμασμένος για ορισμένες αντιδράσεις του παιδιού στα πλαίσια της προσπάθειας κοινωνικοποίησής του. Ακόμη, μπορεί να αξιολογήσει καλύτερα τον κάθε εκπαιδευτικό χώρο και όσα αυτός προσφέρει.

Το παιδί, παράλληλα, προετοιμάζεται για να ενταχθεί και μόνο του στην ομάδα του παιδικού σταθμού, μιας και τα πρώτα βήματα ένταξης τα έχει κάνει μέσα σε αυτή την εκπαιδευτική ομάδα μαζί με το γονιό και τον έχει αποχωριστεί σταδιακά, έχοντας έτσι δεχτεί το ρόλο του δασκάλου στη ζωή του πιο ομαλά.

Καταλήγοντας, τονίζεται ότι οι εμπειρίες σε μια τέτοια ομάδα είναι πολύ χρήσιμες, τόσο για το παιδί όσο και για το γονιό και βοηθούν ιδιαίτερα τη μεταξύ τους σχέση, σε όλες τις εκφράσεις της καθημερινότητας.

 

Συνεργάστηκε η κ. Ειρήνη Τζούμα, Νηπιαγωγός – Μουσικός, ειδικευμένη στο σύστημα Κίντερμιούζικ ΗΠΑ για τη βρεφική και πρώτη σχολική ηλικία, δημιουργός του πρότυπου προγράμματος μουσικής προπαιδείας «Σίντο το Πάντα» για γονείς και παιδιά

  

Ημερ/νία δημοσίευσης: 19 Οκτωβρίου 2010

Διαβάστε επίσης...