Οι συσκευές υψηλής τεχνολογίας επηρεάζουν αρνητικά τις κοινωνικές και λεκτικές δεξιότητες των μωρών και των μικρών παιδιών
Τα παιχνίδια και οι συσκευές υψηλής τεχνολογίας ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά τις κοινωνικές δεξιότητες των μωρών και των μικρών παιδιών, υποστηρίζει νέα μελέτη του Northern Arizona University.
Τα ελκυστικά παιχνίδια με δυνατότητες υψηλής τεχνολογίας μπορεί να φαίνονται καλή επιλογή για να τα προσφέρει κανείς σε ένα μωρό, όμως οι ερευνητές αναφέρουν πως παρόλο που τα έντονα οπτικά και ηχητικά ερεθίσματα τραβούν την προσοχή του μωρού ή του μικρού παιδιού, στην πραγματικότητα δεν προσφέρουν ποιοτική αλληλεπίδραση μεταξύ του γονιού και του παιδιού.
Οι ερευνητές αναφέρουν πως τα ίδια τα παιχνίδια δεν αποτελούν το πρόβλημα, αλλά επισημαίνουν πως τα παιχνίδια αυτού του είδους έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν τη λεκτική επικοινωνία και αλληλεπίδραση ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά, στην περίοδο που ο διάλογος και η διαπροσωπική αλληλεπίδραση παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη των κοινωνικών και λεκτικών δεξιοτήτων του μωρού.
Στην περίπτωση για παράδειγμα των tablet, τα παιδιά συνήθως καταλήγουν να απομονώνονται και να παίζουν μόνα, κάτι που μπορεί να είναι καταστροφικό για την ανάπτυξή τους, συμφώνα με τους ειδικούς πρώιμης παιδικής ανάπτυξης. Τα παιδιά, σύμφωνα με τους ειδικούς, χρειάζονται αλληλεπίδραση τόσο με ενήλικες όσο και με τους συνομιλήκους τους, μέσω διαλόγου με νοήματα και ουσία, ώστε να μπορούν να εξασκήσουν πλήρως τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Παρατήρησαν επίσης ότι τα παιδιά που τείνουν να απομονώνονται αρκετές ώρες σε τέτοιες συσκευές, δεν μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα συναισθήματά τους και συνήθως δεν καταφέρνουν να αποκτήσουν ικανοποιητικές σχέσεις με τους συνομηλίκους τους.
Αναφέρουν επίσης ότι στην πραγματικότητα η εκμάθηση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών μέσω του tablet είναι δευτερεύουσας σημασίας και πως στην πραγματικότητα το βασικό που μαθαίνουν είναι η χρήση της οθόνης αφής και της συχνής χρήσης της συσκευής.
Θέλοντας να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των λεκτικών δεξιοτήτων, οι ειδικοί προτείνουν στους γονείς να διαβάζουν μαζί τους βιβλία, να φτιάχνουν παζλ, να αναζητούν τρόπους ενεργού παιχνιδιού και του παιχνιδιού με φαντασία και γενικότερα να αλληλεπιδρούν ενεργά με τα παιδιά και να ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση με τους συνομήλικους τους.
< Προηγούμενο | Επόμενο > |
---|