Αρχική σελίδα ΣΧΟΛΕΙΟ Σκέψεις για το Νηπιαγωγείο - το «πρώτο σκαλί» μιας μεγάλης πορείας

Σκέψεις για το Νηπιαγωγείο - το «πρώτο σκαλί» μιας μεγάλης πορείας

Σκεφτήκαμε να σας δείξουμε με έναν πιο πρωτότυπο και παραστατικό τρόπο τη σπουδαιότητα της φοίτησης του παιδιού σας στην πρώτη σχολική βαθμίδα, που είναι το Νηπιαγωγείο. Γι’ αυτό, παρομοιάζουμε εδώ το Νηπιαγωγείο με το «πρώτο σκαλί» μιας σκάλας, της «σκάλας της εκπαίδευσης».

 

Ας φανταστούμε έναν μαθητή σε αυτό ακριβώς το σημείο. Πώς είναι αυτό το ξεκίνημα; Γιατί είναι τόσο σπουδαίο αυτό το «σκαλί»; Θα βοηθούσε αν σκεφτόμασταν γιατί είναι σημαντικό και τι συμβολίζει το «πρώτο σκαλί» σε μια σκάλα.

 

Δοκιμάζεις σε πρώτη φάση την ασφάλεια που μπορεί να σου προσφέρει για να ξεκινήσεις να την ανεβαίνεις.

Ένας μαθητής στο ξεκίνημα της σχολικής του ζωής- αλλά και σε όλη τη διάρκειά της- έχει ανάγκη να νοιώθει ασφαλής. Για το λόγο αυτό, αρχικά, δοκιμάζει συνεχώς όλα όσα έχει να του δώσει για αυτή του την ασφάλεια το συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον. Αν το νοιώσει αυτό είναι έτοιμος να συνεργαστεί, να δώσει και να πάρει.

 

Σου δίνει την ώθηση να προχωρήσεις στο επόμενο σκαλί χωρίς να φοβάσαι.

Για να προχωρήσει ο μαθητής στην επόμενη σχολική βαθμίδα θα πρέπει να είναι γεμάτος αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Χρειάζεται τη στήριξη όλων όσων αποτελούν τη σχολική ομάδα στο ξεκίνημά του. Εφόσον την έχει, επιστρατεύει όλες τις γνώσεις και τις δεξιότητες του και τις εφαρμόζει με επιτυχία στο ανέβασμά του, χωρίς να φοβάται.

 

Σου προσφέρει μια αίσθηση ότι το επόμενο σκαλί θα είναι παρόμοιο.

Ο μικρός μαθητής του Νηπιαγωγείου αναζητά τους μηχανισμούς που θα του δώσουν ευκαιρίες ώστε να οδηγηθεί ο ίδιος στη μάθηση. Να μάθει να σκέφτεται, να βάζει σε πράξη τις σκέψεις του, να διαμορφώνει σιγά-σιγά τις εμπειρίες του. Αφού το κατορθώσει αυτό, πηγαίνοντας στο επόμενο στάδιο, που είναι το Δημοτικό, έχει τη δύναμη να τα καταφέρει και να αυξήσει αυτού του είδους την εμπειρία.

 

Σε πείθει για τη βεβαιότητα ότι η άνοδος, έχει το ύψος που χρειάζεσαι.

Το Νηπιαγωγείο είναι αναγκαίο να πείσει το μαθητή του ότι αξίζει να βρίσκεται καθημερινά εκεί. Πρέπει να τονίζει τη σπουδαιότητα που έχει καθένας ως άτομο, την ομορφιά της ιδιαιτερότητας και την αξία της διαφορετικότητας. Μόνο με αυτόν τον τρόπο ο μαθητής θα είναι έτοιμος να δεχτεί και να συμμετέχει ενεργά σ’ αυτόν τον νέο κόσμο, τον κόσμο της εκπαίδευσης, που τώρα ανοίγεται μπροστά του.

 

 

Πάντοτε μια σκάλα αποτελεί μια δυνατότητα ανόδου, αλλά δεν παύει να εμπεριέχει μια απειλή κινδύνου. Αυτό βάζει σε σκέψεις τους υπευθύνους, γονείς και δασκάλους και δείχνει τις μεγάλες ευθύνες όλων μας, για το τι πρέπει να κάνουμε ώστε να εξασφαλίσουμε ότι αυτό το πρώτο σκαλοπάτι στο ξεκίνημα της ανόδου των παιδιών μας είναι γερό και ασφαλές.

 

Συνεργάστηκε η κα Μαρία Βουβούση, νηπιαγωγός, ΜΑ Management in Education.

 

Ημ/νία δημοσίευσης: 9 Σεπτ. 2010

Διαβάστε επίσης...